Segons les dades difoses per l’Institut Nacional d’Estadística (INE) les pernoctacions realitzades en el període gener-novembre als allotjaments turístics extrahotelers de la Comunitat Valenciana (apartaments, càmpings i allotjaments de turisme rural) han crescut un 12,6%, enfront al mateix període de 2015.

Si atenem a l’origen, cal destacar tant el creixement de les pernoctacions produïdes pels turistes internacionals, amb un total de 10,4 milions i un increment interanual del 14,2% com les dels turistes residents a Espanya, amb 7,1 milions i un creixement del 10,4%.

Referent a això, el secretari autonòmic de l’Agència Valenciana del Turisme, Francesc Colomer, ha assenyalat que “l’àmplia gamma serveis que ofereixen els apartaments, càmpings i allotjaments rurals de la Comunitat Valenciana ens aporta diferenciació com a destinació turística, sent aquest un aspecte cada vegada més valorat per un viatger que, a més de majors prestacions, busca valors vinculats a la singularitat i autenticitat del destí visitat “.

Colomer també ha anunciat que en base als resultats obtinguts fins al novembre ia la projecció que hem realitzat a any complet “esperem tancar 2016 amb un increment mitjà del 13% en el nombre de pernoctacions en apartaments i càmpings, modalitats que s’acostaran als 11 i els 8 milions de pernoctacions respectivament “.

Així mateix, i pel fa al comportament de les diferents modalitats de l’oferta extrahotelera de la Comunitat Valenciana, cal ressaltar el bon comportament experimentat fins al novembre pels apartaments turístics, amb un increment significatiu tant del nombre de viatgers (amb un total de 1.448. 152 i una variació interanual del 15,7%) com de les seves pernoctacions, aconseguit un total de 10.017.512, el que suposa un increment del 14,3% respecte al mateix període de 2015.

Entre els resultats de l’enquesta nacional també destaquen les dades obtingudes pels càmpings de les tres províncies, amb un total de 7.182.843 de pernoctacions entre gener i novembre i un increment interanual del 11%, fent que la Comunitat Valenciana es situï com a segon destí nacional, només superat per Catalunya.

Quant als allotjaments rurals, aquests han atret en els 11 primers mesos de l’any a més de 126.000 viatgers, fet que suposa un 7,8% més que el 2015, viatgers que han generat un total de 349.506 pernoctacions, xifra semblant a la aconseguida en 2015.

Creixement significatiu al novembre en totes les modalitats

Les dades de novembre per al conjunt de l’oferta extrahotelera valenciana llancen un increment del nombre de viatgers del 19,2% enfront del mateix mes de 2015 fins a arribar als 108.662 turistes, mentre que els seus pernoctacions han crescut un 16,7%, situant-se en 928.338, increment que reflecteix el bon comportament del turista nacional (amb un repunt del 27,8% en les seves pernoctacions) i de la demanda internacional, amb un increment interanual del 14,4%.

Per modalitats, els resultats de l’enquesta nacional mostren que la Comunitat Valenciana ha registrat 428.389 pernoctacions en apartaments turístics al novembre, fet que suposa un creixement del 26,2% enfront del mateix mes de 2015, mentre que els càmpings, amb 480.422 pernoctacions, creixen un 9,6%.

Finalment, cal destacar que els viatgers que han optat per la modalitat allotjament rural (prop de 10.000) han generat un total de 19.527 pernoctacions, fet que suposa un increment del 8,5% respecte a novembre 2015.