Els hotels de la Comunitat Valenciana van aconseguir 26,9 milions de pernoctacions entre gener i novembre, fet que suposa un 7,1% més respecte al mateix període de l’any anterior, segons les dades difoses avui per l’Institut Nacional d’Estadística (INE).

Destaca el bon comportament de la demanda estrangera, que va augmentar un 12,5% el nombre de pernoctacions als hotels de la Comunitat fins a novembre, arribant a un total de 12.062.444 pernoctacions.

Per la seva banda, la demanda nacional també ha incrementat notablement les pernoctacions als hotels durant 2016 respecte al mateix període de 2015 en un 3,2%, amb un total de 14,9 milions de pernoctacions en els primers 11 mesos de l’any.

El secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, ha destacat que aquestes xifres “mostren la fortalesa del sector turístic i corroboren que 2016 està sent un bon any turístic” i ha assenyalat que aquests resultats “han de motivar-nos per intensificar les nostres polítiques de diversificació de l’oferta turística, l’augment de la rendibilitat hotelera i la seva vinculació amb els diferents productes que oferim “.

En aquesta línia, Colomer ha recordat que les accions que es duen a terme des de la Generalitat per impulsar la desestacionalització i diversificació del turisme a la Comunitat Valenciana “les realitzem consensuades amb el sector i amb altres administracions, perquè ens interessa la seva visió estratègica del negoci i la seva opinió sobre les noves oportunitats “i ha recordat la importància de treballar junts” per establir una veritable governança col·laborativa “.

L’Enquesta d’Ocupació Hotelera de l’INE mostra que el nombre de viatgers en els hotels de la Comunitat Valenciana va créixer en el període gener-novembre un 6,3%, amb un total de 7.764.062 viatgers registrats.

Pel que fa al nombre de viatgers, l’enquesta mostra increments tant en la demanda nacional com en l’estrangera. Així, la demanda nacional que ha incrementat el nombre de viatgers en un 3,4% interanual i la demanda estrangera en un 11,3%.

Pel que fa a les dades del passat mes de novembre, l’enquesta mostra que es va incrementar el nombre de viatgers allotjats en hotels de la Comunitat Valenciana en un 13% i les pernoctacions un 19,5%.

El responsable de la política turística ha assenyalat que des de la Generalitat “ja hem iniciat un camí a seguir i continuarem treballant per impulsar la desestacionalització i incrementar la rendibilitat i amb aquest objectiu, hem elaborat el nou Pla de Màrqueting de Turisme 2017”.

Colomer ha recordat que el nou Pla de Màrqueting, presentat al sector aquesta mateixa setmana, “reflecteix el canvi que s’està produint per intensificar la promoció de productes turístics, en els mercats nacionals i internacionals”, i ha subratllat que l’objectiu “és la desestacionalització i incrementar la rendibilitat turística de l’activitat turística de la Comunitat Valenciana “.