L’Escola Félix Jiménez de Requena participa activament en el seu municipi mitjançant la col·laboració amb diferents associacions de caràcter social i assistencial de Requena així com amb altres centres d’ensenyament Primari i Secundària.

La diputada de Benestar Social i Educació, Mercedes Berenguer, aposta per l’opció diferenciadora d’aquest centre educatiu. “L’Escola de Capatassos de Requena ha aconseguit dos dels reptes més importants que una escola pot arribar a plantejar-se, com són conjugar de la manera més eficaç possible les tasques de formar bons professionals amb la implicació de la comunitat educativa en el teixit social del seu municipi”.

Els alumnes d’aquesta escola han realitzat diferents activitats de participació comunitària, com aportacions d’arbres per a ambientalizar l’IES de Requena, visites guiades per al CEIP Alfonso X El Sabio, la construcció d’un petit jardí amb hort en la seu de l’Associació de Malalts d’Alzheimer, el condicionament de jardins de la Unitat de Conductes Addictives de l’Hospital de Requena i del de Càrites o la col·laboració anual de l’alumnat i professorat de l’escola amb el propi Ajuntament de Requena en l’organització del Dia de l’Arbre. Mercedes Berenguer ha assegurat que “en aquest tipus d’activitats tot són beneficis”, ja que permet als alumnes construir, mantenir i posar en pràctica els seus coneixements i maneig de tècniques, infraestructures i materials, així com comprovar els seus bons resultats. Aquestes col·laboracions també permeten participar activament en la millora dels espais d’esplai d’associacions de caràcter social i terapèutic, els espais comuns municipals o dels espais “verds” educatius. La majoria d’alumnes pertanyen a l’especialitat de Tècnic Mitjà Forestal, però en moltes ocasions participen els alumnes de totes les especialitats del centre. La diputada de Benestar Social ha valorat positivament el caràcter singular d’aquesta escola de la Diputació, que “permet, a diferència d’altres centres similars i gràcies a la seua dotació d’infraestructures i mitjans i a la qualificació del seu professorat, aquest tipus de projectes socials que altres centres no poden realitzar”.

S’atorga així un valor afegit, ha assegurat Berenguer, que posa de manifest l’enorme potencial d’aquesta escola, de gran arrelament i tradició en la comarca i fora d’ella, i com pot arribar a desplegar totes les seues possibilitats en la participació comunitària en el seu entorn més proper.