Les festes nadalenques deixen un bon sabor de boca en els establiments hotelers de la província de Castelló.

Això es notarà especialment en els hotels turístics de l’interior de la província de Castelló, on han penjat el cartell de complet per cap d’any, segons l’informe del Patronat Provincial de Turisme de la Diputació.

Aquesta previsió del propi sector permet pujar l’ocupació mitjana en tota la província fins al 98% en aquestes festes i suposa un important augment del 8% respecte a l’última nit de 2014. Cal tenir en compte que també s’espera una magnífica ocupació en la costa, ja que els hotels que organitzen festa de Cap d’Any ronden una ocupació mitjana de més del 95%, lleugerament superior respecte a l’any passat.

El Patronat Provincial assenyala que un dels motius de l’increment de l’ocupació ha estat el pont festiu de quatre dies fins al 3 de gener. Aquest document també confirma, després de consultar amb els hotelers l’evolució de les reserves, la tendència d’un lleuger increment en preu fruit de la recuperació econòmica i que suposa una major rendibilitat per a les empreses d’allotjament turístic de Castelló.

El vicepresident provincial de Turisme, Andrés Martínez, ha destacat que “aquestes xifres avalen la feina de promoció que estem realitzant des del Patronat Provincial de Turisme en els mercats de proximitat, intentant posicionar la nostra província com a destinació preferent d’aquells turistes que ens tenen a prop, fins i tot entre els mateixos castellonencs. Una vegada més avalem amb dades positives l’aposta del Govern Provincial per un sector que es consolida com un dels principals motors econòmics de la província “.

Treball conjunt amb els empresaris

Cal incidir en que la Diputació de Castelló està treballant l’estratègia promocional per 2016 de la mà dels empresaris turístics de la província, per tal de sumar esforços i unir sinergies per sumar visitants en els municipis i millorar la rendibilitat del sector.

Així, s’estan duent a terme diverses reunions sectorials des del Patronat Provincial de Turisme, concretament amb representants de càmpings, turisme rural, golf, turisme nàutic i turisme actiu, amb l’objectiu d’escoltar les demandes dels empresaris i traçar un pla d’acció més eficient que impliqui tant a l’administració pública com al sector privat.

“La nostra estratègia promocional, concentrada en el Pla de Màrqueting Turístic reflecteix fidelment els objectius i necessitats que ens plasma cada sector i cada municipi, i això és fruit del permanent contacte que mantenim amb les diferents associacions, amb una contínua escolta activa per part de tots els implicats per obtenir el millor resultat per al turisme de la província de Castelló “, ha puntualitzat Andrés Martínez.