La consellera d’Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori, María José Salvador, ha exigit a la ministra Ana Pastor, que ha estat de visita a València, que prioritzi “el Corredor Mediterrani perquè la posada en marxa d’aquesta infraestructura podria generar, en els propers 15 anys, 100.000 llocs de treball en els sectors productius i logístics de la Comunitat Valenciana “.

De fet, ha advertit que “parlar de Corredor Mediterrani no és només parlar d’una via, d’una infraestructura o competitivitat, sinó que suposa generar llocs de treball”. Per això, ha assenyalat que “cada dia que passa sense posar en marxa el Corredor, suposa una pèrdua d’oportunitats per a les empreses, una menor rendibilitat dels nostres productes i una saturació de la xarxa viària, i això no només perjudica Catalunya, Comunitat València, Múrcia i Andalusia, sinó a tot l’Estat ”

La consellera, que ha participat en l’acte de Defensa del Corredor Mediterrráneo, organitzat per UGT, ha declarat que, per a la Generalitat, el Corredor, amb doble plataforma i ampli europeu, és un objectiu “impostergable” perquè “escurça distàncies, accelera la competitivitat i genera llocs de treball “.

En la seva intervenció ha defensat aquesta infraestructura des de dades que posicionen la Comunitat Valenciana i a les comunitats autònomes de l’arc mediterrani entre les primeres que generen riquesa a Espanya. En aquest sentit, ha indicat que “necessitem un govern que posi els llums llargues i que superi la visió radial d’Espanya. El corredor no pot ser més un coll d’ampolla permanent en la connexió nord-sud de passatgers i de mercaderies”.

La consellera ha lamentat que “el Govern d’Espanya ha decidit optar tan sols pel tercer carril que deien que costava menys i era més ràpid d’executar, però,” les obres que avancen lentament, quan haurien d’haver acabat el 2015 “.

Mentre ha recordat que gairebé 2/3 de les exportacions valencianes es dirigeixen cap a Europa i més d’un 50% de les nostres importacions provenen d’allà, però tot just un 2% del comerç entre la Comunitat i França es mou per ferrocarril, el que constitueix una assignatura pendent per a tot Espanya.

El port de València no té connexió a la xarxa ferroviària

A més València és el primer port d’Espanya i de tota la Mediterrània en tràfic de contenidors, però no està connectat a la xarxa ferroviària. Des d’aquesta perspectiva comptar amb una infraestructura que ens permeti estar a prop dels mercats europeus resulta fonamental per a la competitivitat, per a la generació d’ocupació i riquesa i per a la millora de la nostra qualitat de vida. En aquest sentit, ha dit que el major cost del Corredor és no construir-lo.

Per això, des de l’actual Consell es pretén que en aquest “salt qualitatiu amb la resta d’Europa es conjugui al mateix temps amb un projecte de Comunitat com a territori modern que es converteixi en un pol d’atracció d’inversions productives, de comerç especialitzat i de més oportunitats d’ocupació qualificada i, en suma, de generació de llocs de treball “.

Fòrum Valencià paper Corredor

Conscient de l’abast d’aquest projecte col·lectiu, la conselleria ha creat una eina indispensable per aconseguir el consens. Ens referim a Fòrum Valencià paper Corredor, una aliança traçada amb la societat civil, les universitats, els empresaris, els sindicats i el municipalisme per aconseguir aquesta infraestructura.

Ha recordat que la Generalitat, amb el president Ximo Puig al capdavant, està tendint noves complicitats amb Múrcia, Catalunya, i Aragó que ha reconsiderat la seva postura i veu amb bons ulls aquesta connexió, “perquè al final dels quals es tracta és de arribar a cor d’Europa “.