La Diputació de Castelló ha validat avui la seva aposta per la innovació pública i l’open government com a eixos estratègics de la seva gestió diària per millorar l’atenció amb els ciutadans a través de la primera edició de la Jornada d’Innovació Pública Oberta. El president provincial, Javier Moliner, ha aprofitat la jornada organitzada conjuntament amb el Laboratori de Govern Novagob per posar en valor la importància “de la innovació com un mecanisme que ha de formar part intrínseca de les administracions”.

En aquest sentit, Moliner ha posat èmfasi en la innovació pública “com a element transversal que no pot caure en l’endogàmia i s’ha d’estendre per totes les administracions. La innovació ha d’estar a l’ADN de tots els servidors públics ja que és un recurs que no podem desaprofitar a l’hora de prestar serveis als ciutadans i obrir-los la gestió pública i el seu impacte en la societat “.

Per a això, el president del Govern provincial ha convidat a tots els agents innovadors i responsables públics presents en el fòrum que se celebra a l’edifici de Noves Dependències de la Diputació de Castelló a “que emprenguin el camí que ja recorre la Diputació per fer de la capacitat d’innovar el motor que impulsa les nostres accions “.

“Entre tots, administracions i sector privat, hem de generar els mecanismes perquè totes les reflexions que avui s’analitzen arribin a tots i que la innovació es converteixi en una actitud que ens porti a millorar cada dia per oferir un millor servei als ciutadans “, ha ressaltat.

Innovació, com a hàbit a la Diputació

En aquesta línia, la I Jornada d’Innovació Pública Oberta va a reforçar el full de ruta marcat per Moliner a la Diputació a l’hora de fer de l’ètica pública i el Bon Govern un element indispensable d’una gestió més eficient que “ens ha permès incrementar la creació de valor públic i, per tant, per millorar la relació de l’administració amb tots els castellonencs “.

“En aquesta casa hem demostrat com un govern provincial pot adaptar els seus procediments als nous temps convertint la innovació en eix transversal i en un hàbit que ens està ajudant a millorar els serveis que prestem als municipis i als ciutadans al mateix temps que vam recuperar la confiança de la població en les administracions “, ha destacat Moliner.