El turisme és ja una de les locomotores de l’economia provincial. Un sector productiu de primer ordre que des de la Diputació continuarem impulsant, potenciant la competitivitat de la província com a destinació turística perquè deixi de ser un sector i es converteixi en una indústria que sigui font de riquesa per als nostres pobles “. Amb aquestes paraules el president del Govern Provincial, Javier Moliner, ha volgut presentar aquest matí, “ia les portes de la major fira del turisme que se celebra a Espanya”, el Pla Estratègic de Turisme 2017-2020 dissenyat per l’administració provincial “per definir un model de futur per al sector que multipliqui les oportunitats econòmiques i laborals “.

I ho faci, tal com ha volgut valoritzar el president provincial, “convertint el turisme en un argument que respon a l’eix estratègic del foment de l’ocupació i desenvolupament econòmic marcat per aquesta institució al mateix temps que, per la seva transversalitat, reforça altres pilars de la nostra gestió com són la divulgació del territori, igualtat d’oportunitats, serveis i infraestructures a més de sumar més i millors motius a què ens sentim orgullosos de viure en aquesta província única “.

En aquest sentit, Moliner ha destacat que en l’actualitat el turisme “suposa ja un pilar fonamental de la nostra economia en representar prop del 13% del PIB provincial” tot i que ha assegurat que “la nostra ambició, real i compartida amb tots els agents turístics castellonencs, ens porten a no posar-los límits al potencial d’aquesta terra “.

Reptes del Pla Estratègic

Així, dins dels reptes a aconseguir a través del full de ruta elaborat pel Patronat Provincial de Turisme per al turisme castellonenc, el president del Govern Provincial ha fixat la creació d’ocupació i la projecció econòmica “com les principals metes a aconseguir per que aquesta província segueixi creixent i amb ella tots els castellonencs “.

Per a això, les iniciatives i polítiques de promoció turística ideades dins el pla provincial ambicionen que el turisme passi en quatre anys de representar el 12,3% del PIB provincial al 16% “convertint-se en una indústria que augmenti un 30% els ingressos i porti als nostres pobles més i millors oportunitats econòmiques “.

En la mateixa línia, i en clau laboral, Moliner ha ressenyat que la meta d’aquesta nova full de ruta turística pretén que la quota que representa el turisme sobre el total de la població ocupada augmenti un 33%, passant la mitjana de persones ocupades de 18.754 persones fins a les 25.000 a mig i llarg termini.

Quatre grans claus turístiques

Amb l’objectiu d’assolir els objectius anunciats, “construir la destinació turística que volem ser” i donar continuïtat a un tendència que ha permès que s’incrementi en un 6,29% la variació interanual del nombre d’empleats en hostaleria en el passat any, el document marc elaborat estableix les quatre grans claus estratègiques que defineixen “el què volem ser i com aconseguir-ho”.

Totes elles amb la premissa última de convertir i consolidar Castelló com “una destinació de qualitat, sostenible i diferencial que ens permeti consolidar una província turística els 365 dies de l’any, combatent així la desestacionalització i prolongant l’impacte que el turisme té sobre el teixit econòmic provincial “.

1.- Marca diferencial

I és que “som una terra única, en la qual el mar i la muntanya es fonen en 120 quilòmetres de platges i 1.500 quilòmetres de senders, pel nostre patrimoni natural, històric, cultural i gastronòmic. Per això, tenim una marca diferencial que ens fa incomparables i hem d’explotar “.

2.- Destinació multiexperiencia

No en va, el segon dels eixos és “aquesta naturalesa que converteix Castelló en una destinació multiexperiencia amb un enorme potencial turístic. A més de sol i platja, comptem amb un patrimoni natural d’interior inigualable a escassos quilòmetres que fan de Castelló el millor escenari per viure el turisme en la seva major esplendor “.

3.- Turisme sostenible

Per a això, tal com ha apuntat Moliner, “anem a apostar per un turisme sostenible, tant econòmica com mediambientalment. Els recursos naturals són un dels principals atractius d’aquesta terra, i el seu desenvolupament turístic des d’una òptica sostenible ens porta a protegir-los i posar-los en valor per generar riquesa amb ells “.

4.- Competitivitat en el mercat internacional

Finalment, la quarta clau fixada dins el Pla Estratègic de Turisme planteja en l’horitzó 2020 és consolidar una destinació més competitiu, orientat a l’excel·lència i la innovació i posicionat com un referent turístic internacional. “Som una província amb gràcies al seu llegat, història i patrimoni incomparable ofereix als seus turistes, per sobre d’un simple destinació a visitar una experiència única en què viure i sentir el nostre territori”, ha subratllat Moliner.