El president de la Diputació de Castelló, Javier Moliner, ha assegurat que “apostar per Castelló com a terra de festivals és el més rendible”. Així s’ha pronunciat durant de la roda de premsa de balanç d’aquesta edició del FIB, en què ha participeu al costat del director general de Maraworld, Melvin Benn, l’alcaldessa de Benicàssim, Susana Marqués.

Moliner ha felicitat a Benn per haver organitzat “un fantàstic festival”. El president del Govern Provincial ha destacat especialment “la seva feina, sobretot, per mantenir un estàndard de qualitat que fa del FIB un referent europeu”. I és que s’han donat xifres molt positives d’aquesta edició, que han superat totes les expectatives, amb prop de 170.000 espectadors acumulats en els quatre dies de festival i un impacte econòmic aproximat de 50 milions d’euros.

“Aquestes xifres demostren que apostar per Castelló com a terra de festivals és més que rendible. Tant en generació de riquesa per al nostre territori, com en projecció internacional dels nostres atractius. Els festivals són una font d’oportunitats de present, però sobretot de futur” , ha explicat Javier Moliner.

Per tot això, el president de la Diputació ha garantit que “seguirem bolcats amb l’organització i l’Ajuntament de Benicàssim per sigui un èxit encara més gran, superant tots els obstacles”. Moliner ha fet referència al fet que “aquest festival va passar per moments complicats i entre tots vam ser capaços de superar-los. L’èxit d’aquesta edició ens fa mirar al futur amb més il·lusió que mai, tant que ja podem donar la benvinguda al FIB 2017”.

“Castelló, terra de festivals és un eix estratègic dins de l’aposta turística per aquest Govern Provincial i per a la província, per això som i seguirem sent el gran suport institucional dels grans festivals. A més, treballarem intensament per fidelitzar aquest públic perquè vinguin a la província durant tot l’any, amb el repte de liderar el desenvolupament econòmic i turístic de la província “, ha assenyalat Moliner.

El mateix Melvin Benn ha volgut destacar durant la seva intervenció l’aposta destacada de Javier Moliner, “especialment per haver mantingut el seu suport al FIB en els moments difícils”, igual que ha agraït la seva implicació a l’alcaldessa de Benicàssim, Susana Marqués.

Cal tenir en compte que, en aquesta línia de treball del Govern Provincial, ha invertit 400.000 euros en marques com el FIB (117.000 euros), Arenal, Rototom o Nickelodeon Slime Fest per consolidar Castelló com a terra de festivals.

Gairebé 170 assistents, més de la meitat estrangers

Durant el balanç, l’organització del FIB ha destacat que aquest any han assistit gairebé 170.000 espectadors, més del que indicaven les previsions més optimistes, amb un 54% d’estrangers, principalment del Regne Unit, aconseguint el 100% d’ocupació als hotels i càmpings de Benicàssim i tot la seva àrea d’influència.

A més, hi ha hagut un total de 324 mitjans de comunicació acreditats, amb 700 periodistes, dels quals més d’un 15% eren procedents de mitjans estrangers. Això s’uneix als 1.300 llocs de treball generats directament pel FIB, més del 80% de la Comunitat Valenciana, especialment de Benicàssim i tota la província.