El president del Govern Provincial de Castelló ha mantingut en Cevisama una intensa agenda de treball adreçada a potenciar les oportunitats de la ceràmica de Castelló. Així, el president de la Diputació, Javier Moliner, ha mantingut fins a 22 reunions a Fira València tant amb empresaris, associacions professionals i empresarials, així com tot tipus de prescriptors i treballadors del sector ceràmic castellonenc per conèixer al detall la realitat del sector.

“Ja vaig dir que el Govern Provincial anava a tenir en Cevisama una participació útil, professional, al servei dels interessos de la província en la defensa d’un sector clau per al futur econòmic de la nostra província, i ho hem complert al detall. No tenia un altre objectiu de conèixer els seus veritables necessitats per saber com ajudar-los de manera efectiva des de la Diputació i que siguin, encara més, el motor industrial motor que tira de l’economia provincial i sobretot de l’ocupació. Es tracta que puguem ser útils per a la generació de riquesa, escoltant i responent a les necessitats dels que més saben “.

A més de les 22 reunions de treball i les múltiples trobades en els estands amb els fabricants i empresaris castellonencs, el president Moliner i el diputat de Promoció Econòmica, Salvador Aguilella, han participat en les presentacions de les quatre ambicioses eines que ha posat a disposició del sector ceràmic i de l’ocupació la Diputació de Castelló: Solconcer, Vigilancer, el Pla Provincial de Conservació i Rehabilitació d’Habitatge i Investpark (sistema de geolocalització industrial). A més, han acompanyat en la presentació dels seus projectes, sota l’abric de l’estand de la Diputació de Castelló, als ajuntaments de Castelló, Vila-real, Onda i l’Alcora.

“Facilitem als prescriptors la utilització de la ceràmica amb una eina en línia, Solconcer; presentar Vigilancer com l’eina de vigilància competitiva de la rajola més avançada; impulsar un ambiciós Pla Provincial de Conservació i Rehabilitació amb 400.000 euros per ajudar al taulell ia la construcció, i geolocalitzar en línia el sòl industrial provincial per atraure noves inversions internacionals amb Investpark. Portàvem mesos treballant per presentar aquest gran paquet de mesures i recursos per a la ceràmica de Castelló, i avui podem estar satisfets de l’excel·lent acollida que ha tingut “, ha explicat Moliner .

Líder del projecte ‘Ceràmica de Castelló’ amb els ajuntaments

En la seva participació a Cevisama, el Govern Provincial ha liderat de la mà dels quatre ajuntaments amb més tradició ceràmica de la província (Castelló, Vila-real, Onda i l’Alcora) el projecte conjunt ‘Ceràmica de Castelló’ que s’ha presentat , per quart any consecutiu, en un únic estand, l’estand de la Província. Amb això, la Diputació ha donat un mensajo clar i unànime de suport institucional d’ajuntaments i Diputació a aquest important sector de la província.

L’estand de la província ha acollit les quatre presentacions realitzades per la Diputació, i les nou que han portat a terme els quatre ajuntaments per presentar les iniciatives que les institucions de la província estan duent a terme per impulsar la innovació i donar suport a un sector clau de l’economia provincial, principal motor tractor de l’activitat industrial castellonenc.

“A la part institucional hem complert amb el lideratge i coordinació dels ajuntaments per servir de paraigua per a totes aquelles iniciatives que s’identifiquin amb la marca ceràmica de Castelló. L’objectiu era ser més eficients en la promoció, i de compartir eines de treball i talent al servei del nostre clúster ceràmic, un sector clau per a la província “, ha indicat el president.

És per això que l’estand de la Diputació ha tingut representades a les entitats més rellevants d’aquests municipis, amb la Càtedra d’Innovació Ceràmica de Vila-real, el Museu del Taulell Manolo Safont d’Onda, al Museu de la Ceràmica de l’Alcora o el Museu de Belles Arts de la capital de la Plana.