El president de la Diputació de Castelló, Javier Moliner, ha llançat un important repte a tots els actors que estan fent o poden fer del turisme un motor per a l’impuls econòmic i de l’ocupació a la província. I aquest no és altre que “ser ambiciosos per convertir cada actiu de l’interior de la província en un recurs turístic”.

Aquesta ha estat la proposta que ha llançat el president del Govern Provincial davant el centenar d’experts que aquest cap de setmana participen en la segona edició d’un Simposi Internacional que es desenvolupa a Alcalà de Xivert i en què plantejaran diferents iniciatives i possibilitats per que el sector turístic de la província de Castelló pugui explotar tot el seu potencial, especialment a l’interior.

Javier Moliner ha explicat que és fonamental aquesta aposta per aconseguir que el turisme ajudi a mantenir vius els pobles de l’interior, “perquè sense oportunitats per desenvolupar els seus projectes personals, els habitants de l’interior marxaran i amb això es perdrà el patrimoni, la cultura i qualsevol opció que la distància entre l’interior i la costa es redueixi “.

També ha instat a treballar en la formació de tots els protagonistes relacionats amb el turisme, “perquè el visitant pot venir per moltes raons, però n’hi ha prou un detall en el tracte i l’atenció per fidelizarle per a tota la vida o que es vagi amb una mala imatge “.

“Seduir per la costa i enamorar per l’interior”

El president de la Diputació ha explicat la posada que ha fet per potenciar les oportunitats a través del turisme des que va assumir la presidència fa cinc anys. Aquesta aposta ja ha provocat que Castelló any rere any augmenti el percentatge de turistes a l’interior. De gener a agost d’aquest any el percentatge ha augmentat en un 13% respecte a l’any passat, sent la xifra global de 112.500 turistes que s’han allotjant en hotels de municipis rurals.

“Tot i això, les diferències entre costa i interior segueixen sent abismals, ja que el 86% dels qui ens visiten tria costa i el 14% interior. Però no ens preocupa la proporció, sinó la suma. Volem que vinguin turistes seduïts per la costa , però que s’enamorin de Castelló pel nostre interior “.

quatre perspectives

Amb aquest objectiu, la trobada aborda el turisme de l’interior a través de quatre enfocaments i la participació de més d’una desena de professionals del sector. Així, mentre el programa oferirà als seus assistents dissabte una perspectiva internacional i nacional del turisme de l’interior, la sessió dominical se centrarà en un enfocament autonòmic i local per posar en valor el pes d’aquest subsector del turisme “en l’economia dels municipis de la nostra província “.