El municipi turístic participa a la 37a Fira Internacional de Turisme Fitur per presentar una oferta turística d’oci i cultural que s’ha convertit en una de les més completes i variades de la Comunitat Valenciana. Orpesa del Mar serà present a l’estand de la província de Castelló en el certamen que se celebrarà del 18 al 22 de gener i ha triat per a la temporada 2017 un lema directe amb nova imatge dirigit al turisme familiar: ‘Family Experience’, amb la qual que es pretén transmetre la idea que Visitar Orpesa és gaudir una gran experiència en Família, al qual se suma el hashtag # Somoscomoniños. Amb aquesta nova imatge es nusca transmetre de forma directa que Orpesa és una destinació turística familiar destacat i, sobretot, preparat.

En els últims anys, la política turística d’Orpesa ha anat encaminada a desenvolupar i potenciar el turisme familiar. L’alcalde d’Orpesa, Rafael Albert, ha indicat que “Orpesa segueix apostant pel producte de Turisme Familiar a què, des de la Regidoria de Turisme, se li està dedicant un gran esforç ja que és el punt fort del nostre destí “a més ha indicat que” la major part de les activitats organitzades en la destinació estan enfocades a aquest públic “.

A més, la localitat ha creat la primera Tourist Info Kids de la Comunitat Valenciana, un nou espai a l’interior de l’oficina central d’informació turística d’Orpesa que s’ha realitzat amb l’objectiu de millorar el servei d’informació turística dirigit a pares i nens. Orpesa del Mar aposta per l’especialització per mitjà de la millora del producte i serveis, aspectes fonamentals per augmentar la competitivitat de la destinació.

Albert ha indicat que “amb aquesta nova actuació, el municipi s’uneix a les accions que algunes empreses ja estan realitzant actualment per a la millora de l’experiència de les famílies que ens visiten”. “A més, el destí ha estat treballant a través d’un Grup de Millora en el qual participen una trentena d’empreses turístiques que han aportat idees que millorin el turisme familiar”.

Cal recordar a més que Orpesa compta amb set excepcionals platges reconegudes amb els guardons de qualitat més importants, amb un patrimoni historicocultural únic, una completa i variada programació d’oci, cultura, turisme de salut, parcs infantils i esport.

Orpesa, continua treballant per frenar l’estacionalitat i per a això, té previst organitzar per primera vegada visites guiades durant tots els mesos de l’any. En aquest programa anual es crearan i s’oferiran rutes de senderisme, cultura i cicloturisme innovadores i temàtiques segons l’època de l’any i les diferents activitats culturals, esportives, etc. del municipi per atreure a particulars i grups.

Amb aquest calendari de visites es pretén crear una oferta anual a Orpesa i potenciar la demanda en temporada baixa, a més de fidelitzar el turista per la varietat de rutes, rutes que recorreran els diferents entorns del destí i estimularan el comerç local, es crearan experiències en la destinació Orpesa i s’incrementarà notablement la qualitat del turisme.

Orpesa del Mar es va incorporar en 2014 al Sistema Integral de Qualitat Turística en Destinacions (SICTED), un projecte de millora de la qualitat de les destinacions turístiques promogut per l’Institut d’Espanya (Turespaña) i la Federació Espanyola de Municipis i Províncies (FEMP) .

Després el ferm compromís del sector turístic, Orpesa es presenta a FITUR amb 47 empreses i serveis públics distingits com a reconeixement a l’esforç i compromís amb la qualitat. Rafael Albert, alcalde de la localitat, serà present en aquesta fira per liderar la tasca de promoció municipal i empresarial així com per assistir a diverses reunions de treball. L’alcalde, atendrà personalment a totes aquelles persones que s’acosten fins l’estand provincial recollint d’aquesta manera totes les impressions i valoracions que sobre la tasca turística es realitza.