La Diputació de Castelló està treballant en la creació d’una Xarxa de platges Intel·ligents com a primer pas per a convertir la província de Castelló en un Destinació Turística 4.0 d’acord amb les més pioneres tendències de gestió de destinacions turístiques. L’objectiu d’esta ambiciosa actuació del Govern Provincial és millorar la satisfacció del visitant, ser un destí més sostenible ja que s’optimitza l’eficiència energètica i, amb tot això, continuar millorant la gestió dels recursos i l’oferta turística de cara a ser el més beneficiosa possible per al territori.

Així ho ha explicat el vicepresident provincial de Turisme, Andrés Martínez, en la seua conferència en la jornada de professionals turístics ‘Digitalització de l’oferta. Turisme 4.0’ que s’ha desenrotllat hui en el CdT de Castelló.

Des del Patronat Provincial de Turisme estem immersos en una primera fase de diagnòstic de les nostres platges per a generar una Xarxa de platges Intel·ligents. Per a això, el primer pas és conéixer tota la informació de l’ús que fa el visitant de les nostres platges, els seus hàbits i preferències per a, aglutinant tota eixa informació, ser capaços de gestionar-la de forma òptima per a millorar el servici que prestem”.

Així, el vicepresident turístic ha assegurat que “encara que estem en una primera fase d’anàlisi de les platges, l’objectiu és ampliar este estudi i este projecte també a l’interior amb tal de tindre en un futur pròxim un destinació turística 4.0 d’acord amb les més innovadores tendències turístiques que ens marca el mercat internacional”.

És per això que esta conversió de les platges de la província en platges intel·ligents comporta un primer diagnòstic que permetrà utilitzar mètriques per a avaluar determinats aspectes com per exemple la saturació de les platges, la saturació dels aparcaments entorn de platges, quin tipus de sol·licituds de servicis té el turista que s’acosta a les platges per a millorar el seu servici o la implantació de polseres gratuïtes per a evitar la pèrdua d’ancians i xiquets en eixes platges.

La Diputació ha començat este treball en les platges de la província per concentrar el major percentatge d’activitat turística del territori, amb la previsió d’ampliar-ho a les zones de l’interior conforme avancen els treballs i resultats.

Destinació turística sostenible i de qualitat

Un dels aspectes destacats pel vicepresident Martínez ha sigut la inclusió de variables com l’eficiència energètica en estes actuacions.

A més que gestionarem el BigData amb tota eixa informació del diagnòstic per a fer una política de gestió de platges intel·ligent, també incloem l’eficiència energètica en la gestió de polítiques en platges, amb l’avaluació de tecnologies que reduiran l’emissió de diòxid de carboni vinculada probablement a programes de mobilitat”.

Amb tot això, la Diputació no perd de vista l’objectiu de convertir Castelló en un destinació turística intel·ligent, capaç d’aglutinar tota la informació que rep de qualsevol tipus (horaris d’ús, perfil de client, hàbits de consum, si van amb xiquets, amb gossos, quantes persones amb discapacitat utilitzen els servicis, entre altres) per a gestionar-la de forma òptima i prestar el millor servici.

Guanyarem en qualitat de destí, millorem la nostra oferta, la satisfacció del visitant i per tant la rendibilitat dels nostres productes turístics amb el conseqüent benefici per a la nostra província”, ha conclòs Martínez.