Una exposició itinerant recorre Espanya i Portugal per donar a conèixer els beneficis del gas natural liquat (GNL) com a combustible. El semiremolc impulsat per un cap tractora a GNL recalarà demà dijous al Grau de Castelló amb l’objectiu de promoure els beneficis i l’acceptació social del GNL.

Aquesta iniciativa és part del projecte CORE LNGas hive, està cofinançat per la Comissió Europea, que coordina Enagás i lidera Ports de l’Estat, i explica l’ús i beneficis del GNL com a combustible per al transport, especialment marítim.

L’exposició itinerant divulgarà que el GNL és un dels combustibles més respectuosos amb el medi ambient i, per això, es promou el seu ús en el transport marítim i en zones portuàries a Espanya i Europa.

El semiremolc s’instal·larà al passeig de Bonavista del Grau, entre la plaça del Mar i l’edifici de Port Azahar, i atendrà al públic en horari de 10.00 a 14.00 hores i de 16.00 a 20.00 hores. El vehicle ha estat cedit per IVECO a Enagás per a aquest propòsit

Sobre el projecte CORE LNGas hive

L’objectiu del projecte és desenvolupar una cadena logística segura i eficient de GNL, que permeti impulsar la utilització del GNL com a combustible per al transport, especialment marítim. En línia amb la Directiva 2014/94 de la UE d’infraestructures de combustibles alternatius (Clean Power for Transport), aquest projecte contribuirà a la descarbonització dels corredors del Mediterrani i l’Atlàntic.

El GNL és un dels combustibles més respectuosos amb el medi ambient, ja que genera al voltant d’un 30% menys d’emissions de CO2 que els combustibles tradicionals. A més, elimina les emissions d’òxids de sofre (SOx) i partícules (PM) i redueix substancialment les emissions d’òxids de nitrogen (NOx), el que permetrà complir amb la normativa mediambiental, cada vegada més exigent en millorar la qualitat de l’aire a els entorns portuaris.

La Península Ibèrica compta amb una posició geoestratègica i unes infraestructures gasistes claus per consolidar-se com a referent europeu en GNL.

El projecte compta amb 42 socis d’Espanya i Portugal: 8 socis institucionals; 13 autoritats portuàries, i 21 socis industrials, operadors de GNL, constructores navals, regasificadores i altres empreses. La seva execució està prevista que duri fins a l’any 2020.

Contempla la realització de 25 activitats, impulsades pels socis, per a l’adaptació de les infraestructures i el desenvolupament logístic-comercial, que permeti la prestació de serveis small scale (proveïment a petita escala) i bunkering (subministrament de GNL com a combustible per a vaixells) .

La península ibèrica, amb 8 plantes de regasificació, compta amb una posició geoestratègica i un saber fer en la logística del GNL, claus per al desenvolupament del projecte i per a la seva consolidació com a referent europeu en aquest àmbit.