PortCastelló acudeix a aquest esdeveniment batent rècords de tràfics en 2016 i mantenint-se en el Top 10 nacional. Un creixement que continua durant el primer trimestre d’aquest any: un 22% a granels sòlids, un 24% en tràfic de contenidors i un 16% en mercaderia general.

El gerent de la Fundació PortCastelló està mantenint diverses reunions de treball a la fira, on presenta les noves infraestructures productives i logístiques del port, entre les quals destaca la dàrsena sud. Es tracta de més de 2 milions de metres quadrats preparats per ser ocupats per noves empreses. De fet, ja hi ha firmes que han sol·licitat concessió per instal·lar-se a aquests terrenys. D’altra banda, la propera connexió ferroviària entre les dues dàrsenes, que permetrà la circulació de mercaderies de nord a sud i connexió amb el futur corredor Mediterrani.

S’afegeixen a aquestes infraestructures la construcció de l’estació intermodal que finançarà al 100% el port si l’informe tècnic encarregat per la Conselleria d’Habitatge, Obres públiques i Vertebració del Territori conclou que la millor ubicació està a l’entorn del port de Castelló.

“Aquestes inversions suposaran un salt qualitatiu per al port en dotar-lo d’una òptima connectivitat terrestre, viària i ferroviària, i en posar en valor tot el potencial de la dàrsena sud”, ha indicat el president de l’Autoritat Portuària de Castelló, Francisco Toledo.

Són inversions productives previstes en el Pla d’Inversions 2016-2020, en el qual es comprometen més de 76 milions, i que augmentaran la logística de PortCastelló.

Un pla que no quedarà en paper mullat a tenor de les xifres que pot exhibir PortCastelló: el grau d’execució de les inversions ha assolit en 2016 el 118%, contrastant amb la baixa execució del conjunt dels ports espanyols, que només ha estat del 48%.

A les noves infraestructures cal sumar una gestió logística de les matèries primeres. El president de l’Autoritat Portuària de Castelló ha anunciat que durant aquest any s’introduiran canvis notables en l’operativa de granels sòlids. “Cal aconseguir un major percentatge d’ús efectiu dels atracades, retirar el material ràpidament dels molls per no bloquejar-, millorar les mesures de protecció ambiental i habilitar nous espais per guanyar competitivitat logística”, ha explicat Francisco Toledo.

L’APC també vol garantir que els clients del port gaudeixin de les millors condicions, de manera que aquest any ha aplicat nova rebaixa de taxes i ha ampliat bonificacions.