El resultat d’explotació de PortCastelló el 2016 creix en un 8,1% a causa del increment d’ingressos en un 2,3% i la reducció de despeses d’un 0,18%. Així es constata una vegada formulats els comptes de l’entitat.

Amb aquestes dades, PortCastelló tanca 2016 amb 5,4% d’increment de beneficis, superant per primera vegada els 6 milions d’euros, -al assolir els 6,3 milions- i consolidant-se com el sisè port més rendible d’Espanya. De fet, només 8 de les 28 autoritats portuàries superin el llindar de rendibilitat mínim que fixa ports de l’Estat, i entre elles hi ha la de Castelló. “Aquesta dada és important perquè únicament superant aquest percentatge Ports de l’Estat permet rebaixar taxes”, ha explicat el president de l’Autoritat Portuària de Castelló, Francisco Toledo. “Els ports s’autofinancen, i per tant han de generar beneficis per poder invertir”, ha assenyalat.

PortCastelló tanca 2016 a més amb un fons de maniobra positiu de 17,8 milions d’euros. “És fonamental, perquè aquest índex mesura la capacitat per seguir amb el desenvolupament de les seves activitats a curt termini i en aquest cas indica que el port de Castelló és un port sanejat, rendible i enfronta el futur amb energia”, ha dit Francisco Toledo.

En aquesta línia, el president de l’Autoritat Portuària de Castelló ha recordat que el port arrossegava un fons molt negatiu fruit del deute que suportava per a la seva ampliació. “El 2015 es va fer una bona millora, però es va tancar amb un fons de maniobra negatiu de 1,7 milions d’euros”. Tot això ha estat possible gràcies a la reestructuració del deute i l’increment de beneficis.

D’altra banda, el grau d’execució de les inversions és important també en PortCastelló. Es fixa en un 118%, i això malgrat s’havien multiplicat les inversions per dos respecte a 2014. L’alt nivell d’execució de les inversions contrasta amb el baix grau de la resta del sistema portuari espanyol, d’un 48%. “Les inversions generen ocupació mentre es fan i creen oportunitats de futur, i per això és important tenir un alt grau d’execució de les mateixes”, ha manifestat Toledo.

Amb aquests resultats, el port de Castelló podrà continuar el 2018 amb la política d’increment de bonificacions i rebaixa de taxes per seguir generant competitivitat. A més, les dades “garanteixen l’ambiciós pla d’inversions de PortCastelló fins al 2020 de 76 milions d’euros”.