El President de la Generalitat, Ximo Puig, ha ressaltat la cogestió entre el sector públic i el privat per reforçar el sector turístic de la Comunitat Valenciana i establir les bases d’una estratègia que té com a objectiu acabar amb l’estacionalitat i millorar les condicions laborals de els treballadors del sector, mitjançant la llei de Turisme, Oci i Hospitalitat que està preparant el Consell.

Puig ha ressaltat el paper d’aquesta llei per obrir una via “directa” cap a la col·laboració entre institucions. “Serà la primera llei d’Espanya en la que hi haurà una cogestió entre el sector públic i el privat treballant junts per un horitzó comú”, ha manifestat el cap del Consell. La llei també preveu la creació d’un organisme de codecisió entre l’administració pública i la privada, més enllà de “consells assessors” i que, segons Puig, serà “l’òrgan més important que hi haurà en qualsevol comunitat espanyola”.

Així mateix, ha recordat que a través d’aquesta norma es mostra “una societat inclusiva, solidària i que vol buscar tots aquells factors que ens fan avançar”.

El president també ha destacat el canvi d’estratègia turística per la qual aposta el govern de la Generalitat, que pretén “fugir dels estratosfèrics despeses del passat i de l’exuberància excessiva del malbaratament”, per assentar-se a la “realitat” de tots els pobles , comarques i ciutats de la Comunitat Valenciana, que segons ha manifestat, “tenen molt a oferir”.

Pel que fa a les xifres, ha destacat que el 2016 ha estat un any “magnífic”, amb 24,7 milions de visitants i l’augment de turisme internacional més important en tot el territori espanyol. No obstant, ha ressaltat la necessitat de millorar encara més aquestes xifres amb l’objectiu de deixar enrere l’estacionalitat del sector i millorar les condicions dels treballadors. “No ens podem morir d’èxit ni quedar-nos en l’autosatisfacció”, ha remarcat.

Lluita contra l’estacionalitat

L’Agència Valenciana del Turisme té previst iniciar aquest any un pla de lluita contra l’estacionalitat. “Aquest és un dels grans problemes que té el turisme en el nostre territori i, amb aquest nou pla, es pretén obrir nous segments turístics a un altre tipus de clients, perquè puguin fer turisme fora dels mesos tradicionals”, ha assegurat el president . A més, el pla també permetrà garantir l’estabilitat dels llocs de treball vinculats al turisme i millorar, per tant, la qualitat dels llocs de treball. “Necessitem pujar els salaris i que aquest sector tingui una fortalesa a mitjà i llarg termini”, ha subratllat.

Puig ha explicat que aquesta estratègia comptarà amb fons públics, com ja es contempla en els pressupostos aprovats per 2017, però també amb aportació econòmica privada.

El president ha agraït a totes les organitzacions de la Comunitat Valenciana la seua participació en FITUR, ja que projecten una imatge del turisme basat en els valors, la identitat i la cultura de la societat valenciana. “El factor més important del turisme és el factor humà”, ha recalcat.

Professionalització del sector

Per la seva banda, el secretari autonòmic de l’Agència Valenciana del Turisme, Francesc Colomer, ha celebrat el “gir cap a la professionalització” de FITUR i ha felicitat els més de 400 empresaris valencians presents en aquesta fira, que “donen la cada pels valors de les societats del territori valencià “.

Colomer ha destacat la riquesa cultural de la Comunitat Valencianal i ha indicat que els deu reconeixements de Patrimoni de la Humanitat amb què compta “representen el millor del material, de l’immaterial, de l’espiritual, del nostre caràcter, tarannà i patrimoni, del que hem estat, som i volem ser en el futur “. A més, ha subratllat, “ajuden a traçar les forges del nou relat de la política turística”.