El President de la Generalitat, Ximo Puig, ha manifestat que la signatura del Codi Ètic Mundial de l’Organització Mundial del Turisme (OMT) contribuirà a enfortir el sector turístic a la Comunitat Valenciana i ajudarà a millorar la imatge i aixecar la “hipoteca de reputació” .

El cap del Consell ha assistit a la signatura d’aquest codi, que han rubricat nou empreses i que té com a objectiu distingir a aquelles entitats que tenen la voluntat de contribuir al desenvolupament d’un turisme responsable i ètic a la Comunitat Valenciana.

El president ha destacat el “pas endavant” que han donat aquestes empreses, a les que considera “pioneres” per l’assumpció voluntària dels principis que s’integren en el codi de l’OMT.

“Això és un punt de partida molt potent, ja que inclou a empreses i associacions de gran prestigi, que són la millor targeta de presentació de la Comunitat Valenciana i que juntament amb la signatura del Codi Ètic ens ajudaran a que moltes altres empreses se sumin “, ha manifestat.

A més ha fet referència a la “hipoteca de reputació” de la Comunitat Valenciana, que espera superar amb accions com aquest compromís, ja que suposa “un nou actiu intangible de les empreses i del conjunt de la societat valenciana”.

El president també ha recordat el pes del turisme en l’economia valenciana, i ha subratllat que la gestió desenvolupada des de l’ètica “ajuda a establir relacions més fortes i que van més enllà del factor econòmic”. “L’OMT ha impulsat una gestió ètica i responsable del turisme, i això és ara el que els valencians volem expressar públicament perquè forma part de la nostra manera d’entendre la concepció del turisme”, ha conclòs.

Codi Ètic per al Turisme

L’OMT va impulsar el 2011 una campanya dirigida al sector privat per promoure l’adhesió d’empreses i associacions turístiques al Codi Ètic Mundial per al Turisme. Amb la signatura, les empreses es comprometen a observar, promoure i aplicar els valors del desenvolupament sostenible i responsable del turisme defensats en aquest codi, així com col·laborar en l’extensió del mateix a la resta d’empreses.

La Generalitat, a través de l’Agència Valenciana del Turisme, s’ha sumat ja a aquesta norma, a la qual també s’han adherit empreses i associacions com Air Nostrum, Balearia, HOSBEC, Unió Hotelera, la Federació de Càmpings de la Comunitat Valenciana, AEVAV, Càmping Lo Monte, Casual Hotels i Itineratur.