Renfe valora positivament la reunió amb la Generalitat Valenciana per al seguiment del servei de rodalies de la línia C-6 València-Castelló, amb motiu dels treballs d’implantació del tercer carril al Corredor Mediterrani.

Durant la 4º reunió del grup de treball la companyia ha exposat al director general d’Obres Públiques, Transport i Vertebració del Territori, Carlos Domingo, el desenvolupament de l’establiment del compromís de puntualitat en les línies C-6 (València-Castelló) i C- 5 (València-Sagunt-Caudiel) per als trens amb retards superiors a 30 minuts, amb motiu de les alteracions del servei a causa de les obres d’adequació del Corredor Mediterrani a l’alta velocitat, des del passat 28 de juny.

La mesura suposa que els clients els quals el tren experimenti un retard superior a 30 minuts seran indemnitzats amb un nou bitllet gratuït. Els viatgers d’aquests serveis de rodalies tindran dret a percebre un títol de transport gratuït de la mateixa categoria del tren del viatge afectat.

D’altra banda, els tècnics han analitzat les incidències ocasionades i els retards puntuals durant el mes de juny amb motiu de les obres en diversos punts de la línia i les demores ocasionades durant els 3 dies d’aturades convocats pel sindicat Semaf.

El servei d’autobusos ha estat utilitzat durant el mes de juliol per 800 viatgers al dia. Les dues parts consideren que es desenvolupa amb normalitat, en oferir un temps de viatge competitiu. Aquest servei es consolida com un complement al servei ferroviari, per tal de reforçar totes les franges al llarg del dia, el que permet disposar en hora punta d’una freqüència de servei similar a la que existia abans de les obres.

L’objectiu primordial del grup de treball és l’establiment de contactes periòdics amb la finalitat de traslladar una informació de primera mà, del servei de rodalies entre València i Castelló, a la Generalitat Valenciana.

Obres Públiques reclama “informació veraç i de qualitat”

Per la seva banda, Domingo, ha assenyalat que, des del Govern valencià, “seguim insistint perquè Renfe, Adif i el Ministeri de Foment atenguin les peticions i la reivindicacions dels usuaris valencians que utilitzen cada dia la línia de rodalies C-6 i que pateixen la mala qualitat d’aquest servei “. “Demanem informació veraç i de qualitat per als usuaris, la planificació de les obres del tercer carril i que es recuperin les freqüències com més aviat”, ha indicat.

En aquest sentit, Domingo ha assenyalat que “cada vegada més, i amb raó, els viatgers estan perdent la confiança en aquest servei públic que hauria de ser de qualitat i, sobretot, que hauria de respectar els horaris marcats”. No obstant això, ha lamentat que “en moltes ocasions la informació que reben els viatgers no es correspon amb la realitat” i, per això, ha insistit que per millorar la qualitat del servei i recuperar la confiança dels viatgers Renfe ha d’aportar una informació veraç perquè els usuaris puguin planificar els seus itineraris “.

A més, ha criticat que les mesures econòmiques plantejades pel Consell al Govern espanyol s’estan aplicant “tard i malament”, ja que la bonificació ha arribat “massa tard, amb el curs universitari pràcticament acabat” i ha advertit que “encara no s’ha aplicat la mesura de bonificació del 50% en el bitllet mentre durin les obres “.

D’altra banda, el director general també ha fet entrega a Renfe de la resolució aprovada per Les Corts en què es posa de manifest les mancances que té el servei i les mesures que es proposen per a millorar-lo mentre durin les obres entre València i Castelló i després quan es ejectuen les del tram Castelló-Vinaròs.

Finalment, Carlos Domingo ha lamentat que, un cop més, Adif no hagi assistit a aquesta reunió de treball, tal com ha demanat el Govern valencià en reiterades ocasions. No obstant això, ha apuntat que el seu departament està tancant una reunió amb els responsables d’Adif per tractar aquesta qüestió perquè “considerem necessari conèixer la data de finalització de les obres i la planificació amb què treballen”. “Això és clau per poder preveure possibles incidències”, ha assenyalat.

Per a Domingo, “des del primer moment que es van iniciar les obres i van sorgir les incidències en els serveis de Rodalies entre València i Castelló, el Consell ha estat insistint a l’Estat perquè actués i atengués les reivindicacions dels usuaris que estan molt castigats per canvis d’horaris, retards i altres moltes incidències “. Per això, ha insistit que els viatgers “necessiten respostes davant la falta d’iniciatives i d’actitud del Ministeri de Foment”.