La consellera d’Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori, María José Salvador, ha apostat per “coordinar i planificar” el Corredor Mediterrani perquè “no només hem de pensar en la infraestructura en si, sinó també en la gestió i l’ús que va a tenir “. Per això, ha advertit de la importància de la “planificació i la necessitat de crear una aliança logística dels tres components de la cadena, carregador-logístic-ferroviari, per impulsar el Corredor Mediterrani”.

Així s’ha pronunciat durant la cloenda de la jornada de presentació de les conclusions de les taules de treball del Fòrum Valencià paper Corredor, que va impulsar la conselleria en col·laboració amb el Consell de Cambres de Comerç de la Comunitat Valenciana i FEPORTS, i que han estat dirigides pel secretari autonòmic Josep Vicent Boira.

Per a la consellera aquesta informació és molt valuosa a l’hora de conèixer la realitat del Corredor Mediterrani des del punt de vista de la seva gestió. A més, – ha afegit- “és un exemple de participació i col·laboració entre la societat civil, els agents econòmics i l’Administració en una infraestructura estratègica, no només per a la Comunitat sinó per a la resta d’Espanya, com és el Corredor Mediterrani”.

En la seva intervenció, Salvador ha explicat que les conclusions de les taules de treball es presentaran a la propera convocatòria del Fòrum Valencià paper Corredor Mediterrani que se celebrarà a finals del mes de juliol. “Seguim treballant amb els agents econòmics, sindicals i acadèmics que formen part d’aquest fòrum per generar sinèrgies i millorar les nostres infraestructures, millorar les inversions que es necessiten per part del Govern d’Espanya, perquè estem parlant de millorar la competitivitat de les nostres empreses i la qualitat de vida dels valencians “.

Ha recordat que els economistes ja han manifestat la importància de posar en marxa el corredor i “avui escoltem els usuaris directes: els sectors productius i logístics, la implicació és vital, ja que la Generalitat és l’eina per generar sinergies i ajudar al sector que utilitzarà aquesta infraestructura “.

Nou enfocament més europeu

Ha declarat que, des de la Generalitat, es va a oferir un nou enfocament des d’un angle “més modern i europeu” per abordar el corredor “no només des del punt de vista de la infraestructura, sinó incorporant també la gestió i l’ús de la mateixa “.

En aquest sentit, ha criticat que la manca de planificació i d’informació de les obres del tercer carril per part del Ministeri està generant “incertesa” no només a la Generalitat, sinó als que han d’operar en aquesta infraestructura dificultant l’arribada d’inversions .

Salvador ha avançat que el seu departament està tramitant la licitació d’un estudi per conèixer les necessitats logístiques de la Comunitat i, a partir d’aquí, poder establir, amb criteris tècnics i objectius, quines són les actuacions estratègiques per a la logística de la Comunitat Valenciana que s’han de desenvolupar.

La consellera entén que les empreses productores necessiten un servei amb una qualitat alta i, per això, es necessita una integració vertical de tot el sistema. “S’han de crear sinergies i connexions entre els carregadors, els operadors logístics i els ferroviaris, de tal manera que els operadors ferroviaris puguin oferir qualitat en el servei als operadors logístics i aquests al seu torn als carregadors”.

Guanyar quota de mercat

Així, ha indicat que la Generalitat ha de contribuir a aquesta cadena perquè es donin les condicions que garanteixin la competitivitat en un mercat global. “Hem de donar resposta conjunta de les empreses logístiques ubicades a la Comunitat Valenciana que ens permeti guanyar quota de mercat i competir en igualtat de condicions”, ha assenyalat Salvador.

Per aquesta raó, la Generalitat reivindica un Corredor Mediterrani com una infraestructura de primera perquè “tenim empreses de primera, estem qualificats i volem un territori i unes infraestructures qualificades per competir en igualtat de condicions.”

En definitiva, el Govern valencià “no va sol” en la millora de tota la nostra infraestructura logística i les reivindicacions al Govern d’Espanya, al Ministeri de Foment. “Mantindrem aquesta posició governi qui governi, hem de mantenir unitat en la reivindicacions d’aquelles infraestructures que van a donar-nos qualitat i millorar la nostra economia”, ha conclòs Salvador.