La Agència Valenciana del Turisme ha publicat una línia d’ajudes dirigides a les empreses del sector turístic amb l’objectiu de millorar la seva competitivitat i contribuir al desenvolupament sostenible i responsable de l’activitat turística al territori.

Així ho ha destacat el secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, qui ha apuntat que aquest pla està dotat amb 1.403.000 euros, 100.000 euros més que l’any anterior, “dirigits a donar suport a la creació de productes turístics singulars i al posicionament de la Comunitat Valenciana als mercats internacionals”.

En aquest sentit, ha subratllat que, la intenció del Consell, és “contribuir amb el sector turístic per impulsar el turisme sostenible, responsable, inclusiu i innovador” i ha incidit que “és necessari presentar la millor imatge de la Comunitat Valenciana, i para això és imprescindible el treball conjunt de les institucions i les empreses del sector”.

De fet, Colomer ha recordat que aquesta mateixa setmana s’ha presentat també el Pla d’Ajudes dirigit a entitats locals, i dotat amb 3,57 milions d’euros, per modernitzar i diversificar l’oferta turística dels municipis de la Comunitat Valenciana per incrementar així la seva competitivitat com a destinacions. “Destinem prop de 5 milions d’euros en ajudes turístiques per a empreses i ajuntaments”, ha afegit.

El màxim responsable de Turisme de la Generalitat ha ressaltat que “aquest any les ajudes dirigides a empreses van més enllà de la renovació i la cerca d’eficiència en les instal·lacions, negocis i allotjaments turístics, ja que reforcem les ajudes per a esdeveniments de caràcter cultural, esportiu i musical que tinguin ressonància internacional”. Així mateix, ha informat que “traiem una línia específica nova perquè la gent que tingui idees i arrisqui pugui comercialitzar el producte turístic”, i ha afegit que “en aquesta convocatòria el producte com a centre de l’estratègia turística es va a veure compensat i qualificat”.

Colomer ha posat l’accent que “el nostre objectiu és oferir al visitant tots els elements necessaris perquè gaudi al màxim de la seva experiència, respectant al mateix temps el medi ambient i incorporant les tecnologies que afavoreixin l’accés universal als nostres serveis i recursos turístics”.

En aquest sentit, la Agència Valenciana de Turisme té previst subvencionar totes aquelles accions del sector dirigides a la racionalització del consum de recursos naturals i la minimització d’impacte ambientals; les inversions en infraestructures i equipament orientades al modelo ressò-sostenible; l’impuls del turisme inclusiu a través d’actuacions per a l’accessibilitat que incorporin tecnologies dirigides a atendre la diversitat funcional dels clients, i l’impuls de la innovació empresarial a través d’aplicacions tècniques utilitzables en la indústria turística que fomentin la innovació en els processos de negoci.

Ajudes a activitats esportives i culturals d’impacte turístic internacional

De la mateixa manera, la Agència Valenciana de Turisme ha engegat una altra línia d’ajudes destinada a incentivar activitats culturals i esportives en l’àmbit de la Comunitat Valenciana d’impacte internacional. En aquest sentit, el secretari autonòmic de Turisme ha apuntat la necessitat de donar suport “a iniciatives que afavoreixin la generació de fluxos turístics cap a la nostra destinació, contribuint a més a la creació d’un producte singular i al posicionament de la nostra destinació als mercats internacionals”.

Aquest programa es va llançar com a novetat l’any passat i va tenir gran acolliment, per la qual cosa en aquest 2017 “es reforça per augmentar la promoció i la internacionalització d’accions de caràcter cultural i esportiu, i també els festivals de música, per a la millora de la seva projecció en l’exterior”, ha afegit Colomer.

Novetat: Impuls al màrqueting de producte turístic

El tercer dels programes d’aquesta convocatòria va dirigit a associacions i empreses que desenvolupin actuacions de promoció i comercialització de productes turístics de la Comunitat Valenciana. Així, i tal com ja ha avançat Colomer, es tracta d’una línia específica nova que pretén adaptar l’oferta als desafiaments actuals del mercat turístic, la transformació digital i l’adequació del producte a les demandes actuals dels clients.

Podran acollir-se a aquesta línia d’ajudes federacions, fundacions, associacions i empreses que tinguin prevista l’engegada d’algun projecte que s’ajusti a aquestes característiques.