Una missió comercial organitzada per IVACE Internacional ha propiciat que huit empreses de la Comunitat Valenciana comencen hui dilluns, 23 de maig, els seus contactes amb importadors a Malàisia.

La directora general d’Internacionalització, Mònica Cucarella, ha explicat que “aquesta setmana se celebra una de les accions previstes en el Pla de Promoció 2016, amb destinació a Malàisia i Singapur. Durant el desenvolupament de la missió, les vuit empreses que s’han inscrit desenvoluparan una agenda de contactes amb importadors que ha sigut confeccionada amb la col·laboració de les Oficines Comercials d’Espanya a Kuala Lumpur i Singapur, amb entrevistes individualitzades segons el perfil indicat en la fitxa d’inscripció i els interessos de cada empresa”.

“Aquesta missió és multisectorial – ha afegit Cucarella – i compta amb la participació d’empreses de marbre i pedra natural, moble – il·luminació, moda infantil i juvenil, agroalimentari, béns d’equip, serveis i cosmètica. L’objectiu és realitzar una prospecció del mercat i comprovar les possibilitats de negoci i de distribució en dos mercats que representen interessants oportunitats de negoci per als productes de la Comunitat”.

Malàisia i Singapur concentren més de 36 milions d’habitants i compten amb bones perspectives de creixement econòmic. A més, tots dos mercats pertanyen a l’ASEAN , un àrea amb més de 600 milions de consumidors.

Aquests mercats se situen com a tercer i quart destinacions principals en el Sud-est Asiàtic i concentren el 34% de les exportacions de la Comunitat a aquesta àrea geogràfica.

Els productes de la Comunitat més demandades són materials de construcció (principalment esmalts i productes ceràmics, marbre-pedra natural i manufactures); productes agroalimentaris (fruites , sucs i extractes i vins); maquinària, tant elèctrica com a mecànica; plàstics o béns de consum (com a calçat o moble) i productes químics.

Entre els productes més exportats destaquen pel seu dinamisme el paper i cartó, els plàstics i les preparacions de perfumeria que van duplicar el seu valor exportat a Malàisia.

Existeixen oportunitats principalment per a empreses espanyoles que subministren béns d’equip, components i productes intermedis o serveis adaptats a les necessitats del país. A més d’aliments, també existeix demanda béns de consum en general i principalment moda, serveis turístics i productes tecnològics.