El President de la Generalitat, Ximo Puig, ha assegurat que, per a la Generalitat, el Port de València és una infraestructura fonamental per a l’activitat econòmica, ja que “la capacitat logística de la nostra terra és la gran garantia per a aquesta nova prosperitat econòmica que volem assolir “.

Després de la seva visita al Port de València ha volgut destacar la importància d’aquesta infraestructura en l’activitat econòmica de la Comunitat i, per això, ha assegurat que “la dimensió del Port de València representa la fortalesa que té la societat valenciana”.

El president ha recordat les dades positives que el converteixen en “el gran port de la Mediterrània” i, en aquest sentit, ha remarcat que es tracta d ‘ “el primer en nombre de contenidors i aspirem a ser molt importants en creuers i en tot el que representa l’activitat econòmica “.

Després de conèixer les instal·lacions, Puig ha destacat la feina que l’Autoritat Portuària està realitzant per a “facilitar i proposar millores a tots els operadors del port per aconseguir que tinguem més activitat i que es faciliti als nostres sectors productius la connectivitat que ens faci més competitius” .

Per a Puig, infraestructures com el Corredor Mediterrani, la connexió amb la planta logística de Saragossa o la connexió amb l’accés nord són fonamentals per impulsar el Port. En aquest sentit, ha lamentat que, durant els últims anys, el Govern central ha deixat d’invertir 2.000 milions a la Comunitat Valenciana.

Per això, al marge del que el Govern d’Espanya vagi a invertir s’ha plantejat una via de finançament alternativa que passa per la col·laboració publicoprivada. En aquest sentit, el president s’ha mostrat partidari d’impulsar la col·laboració publicoprivada seguint criteris de “competència, transparència, avaluació i interès general”.

Segon port en importància

El Port de València ocupa una posició destacada en el conjunt dels ports de l’Estat. El seu tràfic portuari, tant de mercaderies com de persones, ha experimentat un notable creixement en l’última dècada i se situa per sobre de la mitjana espanyola. En aquest sentit, en l’última dècada, el tràfic total ha crescut un 71% enfront de la pujada del 13% del conjunt espanyol.

Així, aquest trànsit, amb unes xifres absolutes de 70 milions de tones el 2015, representa el 14% del total espanyol i, d’aquesta manera, se situa com el segon port en importància per darrere d’Algesires.

Pel que fa al tràfic de mercaderies, cal destacar que el del Port del València suposa el 28% del conjunt dels ports espanyols, un percentatge que el destaca com el més important d’Espanya després de superar el d’Algesires en 2015.

Pel que fa al tràfic de contenidors, el Port de València s’ha convertit en el primer d’Espanya amb un un 33% del total d’aquesta tipologia, per davant d’Algesires (32%) i Barcelona, ​​que ocupa la tercera amb un 14%.